داستان سوسک کشی یه دختر
طنز تلخ
درد را از هر طرف نوشتم درد بود ... (فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی ، تاریخی ، ورزشی ...)
درباره وبلاگ


با سلام خدمت همه ی شما بازدید کنندگان محترم این وبلاگ . به وبلاگ من خوش آمدید موضوع اصلی وبلاگ بیان مشکلات جامعه بصورت طنز است تمامی بازدید کنندگان عزیز میتوانند از مطالب این وبلاگ کمال استفاده را ببرند . در ضمن اگر موضوعی مناسب با عنوان وبلاگ در نظر داشتید می توانید در بخش نظرات آنرا مطرح کرده تا در حداقل زمان در وبلاگ قرار داده شود . امیدوارم از مطالب بهره کافی را ببرید . email: sajadgh67@ymail.com
نويسندگان
چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: :: نويسنده : سجاد قاسمی

 

امروز والدین گرامی حوالی ظهر چند ساعتی را خانه تشریف نداشتند و بنده با همشیره ی کوچک تر ، تنها بودیم که یکباره خواهرم دستپاچه ؛ طوری که گویی غولی دیده باشد (!) به سمتم دَوید و  :

آبجی کوچیکه : " الهام بُدّو بیا یه سوسک اونجاس !!!! "

بنده هم که از همان دوران طفولیت با ترس لاینصفی نسبت به این مخلوقات عجیب الخلقه (!) بزرگ شده بودم ، با هراسی مضاعف پرسیدم :

" کو ؟؟!! کجاس ؟؟!! "

که طفل معصوم انگار که تکیه گاهی امن یافته باشد (! خودم را عرض می کنم !!! آن هم چه تکیه گاهی !!!) ذستم را گرفت و با سرعتی دو چندان به سمت اتاق مذکور و نشیمنگاه همان سوسک بیچاره بُرد ! دیدم بدبخت فلک زده ی نیمه جان با زحمت بسیار در حال بالا رفتن از کناره ی در بالکن ِ اتاق است ! دیدن آن مخلوق ِ بی جان ، همانا و گُل کردن حسّ "حشره دوستانه" ی بنده نیز ، همانا !!! منی که از دیدن این موجودات ِ به قول ِ ما زمینی ها (!) "کریه منظر" (!) در چندین فرسنگی خود نیز می ترسیدم ، با حالت تردید چشم به حرکات ِ موزون و پاهای ظریف و شاخک های در هوا معلّقَش دوخته بودم ؛ چنان که به قول ِ خواهرم ، گویی در حال تماشای فیلم ِ " جدایی نادر از سیمین " بوده ام !!

( حال که صحبت از این فیلم ِ بی نظیر شد ، جا دارد که همین جا درود و ادبی خدمت کارگردان محترم این فیلم و تمامی دست اندرکارانش عرض کنیم که الحق مایه ی افتخار هرچه ایران اند و ایرانی !   )

همشیره ی گرامی هم لطف نموده و با یک " الهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام " گفتن ِ پر قدرت و با صلابت (!) بنده را از آن حال و هوای بس عرفانی بیرون آورده و متوجه وخامت اوضاع ِ موجود نمودند !! من هم دیگر اتلاف وقت را جایز نشمرده و فریاد برآوردم :

" بدووو برو زنگ بزن مامان ازش بپرس حشره کش کجاس ؟؟!!! "

آبجی کوچیکه : " مامان سلام خوبی ؟ خوبم ! سریع میگی حشره کش مون کجاس ؟؟!! "

مامان پشت خط : " سلام مامانی ! امون میدی ؟؟!! آره خوبم ، مگه چی شده ؟؟!! "

آبجی کوچیکه : " وااااااااااااااااااای مامان الآن وقت سین جیم کردنه ؟!! در میره ها الآن !! کجاس ؟؟!! "

مامان پشت خط : " وااااااا مگه چی دیدین ؟؟!!! "

من : " ای بابا زود باش دیگه ه ه ه ه ه ه الآن میره ه ه ه ه  "

آبجی کوچیکه : " مامان میگی یا قطع کنم ؟؟!! "

و در همین حال بود که مادر لطف نموده و مکان حشره کش را لو دادند !! از قضا مادر درخواست کردند که گوشی را قطع نکنیم تا بنده آن موجود زبان بسته را به سلامت راهی ِدیار باقی کنم  ، بعد !!

امّااااااا ... همین که خواهرم حشره کش را به دستم داد ، انگار شمشیر ِ برّنده ای به من داده باشند و از بنده بخواهند در حکم جلّاد (!!) گردن بی گناهی را بی چون و چرا بزنم !! و یا اینکه مرا در موقعیتی قرار داده باشند که بخواهم زیر پای محکوم به اعدامی را بالاجبار خالی کنم !! بارالهی !! این دیگر چه مصیبت و مسئولیت سنگینی بود که به عنوان خواهر بزرگ تر و حافظ جان ِ خواهر کوچک تر ، بر دوشهای این حقیر نهادی ؟؟!! خلاصه در همین عذاب وجدان ها مغروق بودم که :

آبجی کوچیکه تلفن به دست : " بزن دیگه !! "

مامان پشت خط : " نزد هنوووز ؟؟!! "

آبجی کوچیکه : " نه مامان این نمی زنه منم میترسم !!"

مامان پشت خط : " گوشیو بذار صدا پخش شه من باهاش حرف بزنم ببینم  چی میگه آخه!! "

پس از چند ثانیه ...

مامان پشت خط : " الی بزن دیگه !! بچه از ترس هلاک شد !! یه سوسکه دیگه بابا ، چقد آخه شماها ترسوئین ؟؟!! حالا یه دو ساعت ما خونه نیستیمااا !!!  "

من : " نمی تونم مامان !! بخدا نمی تونم !!!  "

مامان پشت خط : " وااا !! چرا مادر ؟؟!! تو که قبلا می زدی !!دیگه با حشره کش سوسک کشتنم مگه ترس داره ؟؟!! 1 کیلومتریشم وایسی بزنی میمیره بدبخت !! "

من : " آخه مامان جان من از وقتی که کتاب "مسخ" کافکا رو خوندم ، دلم نمیاد این سوسکای بیچاره رو بکشم !! همش قیافه اون سوسکه تو کتابه میاد جلو چشااام !! با خودم میگم نکنه این سوسکه هم مثه همون سوسکه تو کتاب ، اولّش یه آدم بوده باشه !!!! "

آقا اینو که گفتم ....

آبجی کوچیکه تلفن به دست :

مامانم پشت خط :

بابام بغل دست مامانم :

فرانتس کافکا نویسنده ی اثر بی نظیر "مسخ" :

اون یارو سوسکه تو کتاب :

این یارو سوسکه روی دَر بالکن اتاق مون :

حشره کش تو دستم :


بعله ه ه ه ه ه  !! خلاصه جانور زبان بسته را نکشتم که نکشتم !!! و خوشحال و سرمست از این حسّ عطوفتم نسبت بدین عجیب الخلقه ، موجود مذکور را با روش های جانفرسایی (!) روانه ی بالکن نمونده و در ِ بالکن را هم 6 قفله کردم و خیال همشیره و خانواده را هم راحت !! 


پی نوشت : حقیقت محض  !


 

منگنه : الحق که این داستان " مسخ " جزو یکی از بی نظیرترین آثاری بود که تا به حال خونده بودم ... شاید خیلی هاتون خونده باشین ، اما اون هایی که نخوندین پیشنهاد می کنم حتما بخونید ! چون هم کوتاهه و زیاد وقت نمی گیره و هم واقعا به نظر من دید انسان رو پیرامون برخی مسائل عوض می کنه ...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها